Lipoliza jest zabiegem bezoperacyjnego i trwałego likwidowania tkanki tłuszczowej z danego obszaru ciała za pomocą odpowiednich substancji. Obszary ciała poddawan lipolizie to najczęściej: podbródek, ramiona, brzuch, talia, sutki (u mężczyzn), biodra, uda i kolana.

Zabieg jest mało inwazyjny, w pełni kontrolowalny i bardzo bezpieczny. Lipolizę możemy stosować u pacjentów starszych oraz z chorobami, które dyskwalifikują do tzw. odsysania, jak również u osób bardzo szczupłych.

Zabieg polega na wstrzyknięciu za pomocą cienkiej igły roztworu lipolitycznego  (czystej fosfatydylocholiny lub specjalnie przygotowanego koktailu). Mieszanina ta, wprowadzona do tłuszczu pod skórę, niszczy komórkę tłuszczową, poprzez rozpuszczenie jej błony komórkowej i likwiduje "tłustą" zawartość.
Tłuszcz ulega emulsyfikacji (rozdrobnieniu) i jest transportowany do wątroby, zużywany do procesów energetycznych, a następnie jako metabolity wydalany z organizmu.
Tego typu rozpuszczanie tłuszczu następuje łagodnie i równomiernie, a co najważniejsze - działa w sposób trwały, czyli nie powoduje tzw. efektu jo-jo. Tłuszcz raz usunięty nigdy już nie powraca. Zaletą tego typu zabiegów jest, oprócz skuteczności, przede wszystkim komfort i olbrzymie bezpieczeństwo dla pacjenta.

Po 2-6 tygodniach od zabiegu pojawiają się widoczne ubytki masy tkanki tłuszczowej.

Wskazania:

- likwidacja tkanki tłuszczowej wewnętrznej strony ud i kolan,
   - likwidacja tkanki tłuszczowej okolicy krętarzowej (tzw. bryczesy) i pod pośladkami,
   - podwójny podbródek, policzki,
   - kończyny górne,
   - fałdki na plecach i w okolicach pach,
   - cellulit, likwidacja cellulitu,
   - likwidacja podwójnego podbródka,
   - tłuszczaki

Przeciwskazania:

Do zabegu lipolizy kwalifikujemy po dokładnym wywiadzie medycznym. Podczas konsultacji zbieramy informacje o przebytych chorobach i przyjmowanych lekach. Przeciwwskazania do lipolizy: in. ciąża, karmienie piersią, choroby wątroby, nerek, zaburenia krzepliwości krwu, alergie oraz infekcje skórne w miejsce planowanego zabiegu.